REKLAMAČNÉ PODMIENKY – Fyzické Osoby – Spotrebitelia
REKLAMAČNÝ PORIADOK PRE FYZICKÉ OSOBY – SPOTREBITEĽOV
1. NAŠA ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY
1.1 Práva kupujúceho z vadného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (najmä ustanoveniami § 619 a nasl. Občianskeho zákonníka). Pri uplatňovaní práv z vadného plnenia budeme postupovať v súlade s týmto Reklamačným poriadkom.
Zodpovedáme sa kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä zodpovedáme kupujúcemu za to, že v čase, keď tovar prevzal:
a) Má tovar vlastnosti, ktoré si strany dojedali
b) Ak chýba dojednanie, má také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca popísal
c) Alebo, ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru
d) A na základe reklamy predávajúcim vykonanej, sa tovar hodí na účel, ktorý pre jeho použitie predávajúci uvádza
e) alebo, ku ktorému sa tovar tohto druhu obvykle používa
f) Tovar zodpovedá akosti alebo vykonaniu dohodnutej vzorky alebo predlohy
g) Ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy, je tovar v zodpovedajúcom množstve alebo hmotnosti a tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
Zodpovedáme za to, že sa tieto vady nevyskytnú v záručnej dome. Neposkytujeme žiadnu záruku presahujúcu rozsah zákonnej záručnej doby, iba ak je to uvedené a dohodnuté predom.
1.1 Nie je možné považovať za vadu rozdielnosť odtieňov farieb v skutočnosti a na elektronických zobrazovacích zariadeniach. Ak tovar nezodpovedá vašej predstave, máte právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru v súlade s bodom 6. V naších Všeobecných obchodných podmienkach pre Fyzické Osoby – Spotrebiteľov.
2. PRÁVA KUPUJÚCEHO Z VADNÉHO PLNENIA
2.1. U nového, nepoužitého tovaru je doba záruky 24 mesiacov od prevzatia tovaru, pokiaľ nie je na webovom rozhraní a teda v našom eshope, dokumentoch priložených k tovaru alebo v reklame stanovená a uvádzaná iná než zákonom stanovená záručná lehota.
2.2. U použitého tovaru je záručná doba 12 mesiacov od prevzatia tovaru.
2.3. Pri uznanej reklamácií a vymenenom tovare za nový, dňom prevzatia tovaru začne plynúť záručná doba znova. Ak dôjde k výmene dielu, súčiastky, záručná doba začne plynúť znovu len pre tento diel, súčiastku.
2.4. Tento bod 2 tohto reklamačného poriadku sa upletňuje len pre Fyzické Osoby - Spotrebiteľov.
3. PRÁVA Z VADNÉHO PLNENIA – vaše práva
3.1. Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z chybného plnenia sa riadia § 499 až 510, § 596 až 600 a § 619 až 627 zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka SR v znení neskorších predpisov a zákonom č. 250/2007 Zb., o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov
3.2. V prípade, že sa vada vyskytne na tovare v priebehu záručnej doby a je ju možné odstrániť, máte právo na jej bezplatné, včasné a riadne odstránenie.
3.3. V prípade výskytu vady môže kupujúci predávajúcemu predložiť reklamáciu a požadovať ak ide o vadu, ktorú je možné odstrániť:
V prípade ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť:
a) Primeranú zľavu z kúpnej cenyb) Odstúpiť od zmluvy
Rovnaké právo vám náleží aj vtedy, pokiaľ sa na tovare vyskytne síce odstrániteľná vada, ale pre jej opätovné vyskytnutie po oprave (najmenej 2 krát) alebo pre súčasný väčší počet vád (najmenej tri) nemôžete daný tovar riadne využívať.
b) Ste vadu sami spôsobili
c) Uplynula záručná doba
b) Na opotrebovanie tovaru spôsobeného jeho obvyklým používaním
d) Alebo ak to vyplýva z povahy tovaru
POZOR! Reklamácie sa rieši iba cez email (nie telefonicky). Je potrebné podrobne rozpísať problém ak nemu priložiť fotodokumentáciu resp. video. Náš tím technikov potom bude s vami problém riešiť.
POZOR! za vadu sa nepovažuje nesprávna inštalácia. Pri prípadnej reklamácií tovaru budeme postupovať v súlade s naším Reklamačným poriadkom pre Fyzické Osoby - Spotrebiteľov.
Vždy je potrebné postupovať presne podľa inštalačného manuálu. Preto odporúčame aby bol tovar nainštalovaný profesionálom (odborníkom). Všetky uvedené rozmery sú maximálne aj s profilovými / koncovými lištami. Inštaláciu musia vykonávať minimálne dvaja ľudia. Pokiaľ je problém v inštalácii je potrebné kontaktovať profesionála (odborníka) resp. firmu, ktorá vám tovar nainštalovala. Keďže tovar nie je inštalovaný nami tak nenesieme zodpovednosť za zlú / nesprávnu inštaláciu.
Reklamáciu odporúčame uplatniť u nás ihneď od zistenia vady a bez zbytočného odkladu.
5.2. Reklamácie príjmame v našom sídle.
5.3. Odporúčaný postup pri reklamácií:
a) Pre rýchlejšie vybavenie reklamácie nás vopred informujte emailom alebo písomne
b) Informujte nás o tom, aké právo z vadného plnenie ste si zvolili a teda či v súlade s týmto reklamačným poriadkom máte záujem:
a. O opravu veci
b. Výmenu tovaru
c. Výmenu niektorej z časti tovaru
d. Zľavu z kúpnej ceny
e. Odstúpenie od zmluvy
f. Prípadne ďalšie práva v súlade s týmto reklamačným poriadkom a občianskym zákonníkom
c) Reklamovaný tovar nám doručíte buď spolu s uplatnením reklamácie alebo následne (tovar zasielajte k nám inak ako na dobierku – takto doručený tovar neprevezmeme)
d) Tovar zabaľte do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu alebo zničeniu
e) Je vhodné k tovaru priložiť doklad o zakúpení tovaru alebo daňový doklad – faktúru, ak bola vystavená resp. iný dokumnet preukazujúci kúpu tovaru a to spolu s popisom vady a návrhovaným spôsobom vyriešenia reklamácie
Tento Reklamačný poriadok je platný a účinný od 1.5.2024.