REKLAMAČNÉ PODMIENKY – Právnické Osoby a Živnostníci

Tento Reklamačný poriadok upravuje spôsoby s podmienky reklavácie vád tovaru zakúpeného právnickou osobou alebo živnostníkom prostredníctvom online obchodu www.idealnekupelne.sk od našej spoločnosti:

Ideálne Kúpeľne s.r.o., so sídlom Vysokoškolákov 8556/33B, 010 08 Žilina, zapísanej v Obchodnom registri Okresného Súdu Žilina , oddiel Sro, vložka číslo 84536/L

IČO: 56111576

DIČ: 2122209232

Email: info@idealnekupelne.sk

Telefón: 0911 125 451

1. NAŠA ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY

1.1 Ako predávajúci zodpovedáme za to, že tovar pri prevzatí nemá vady, to znamená že tovar má pri prevzatí najmä vlastnosti:

a) Ktoré boli medzi nami dohodnuté

b) Ktoré popisujeme

c) Ktoré ste mohli očakávať s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy

d) Je v zodpovedajúcom monožstve, miere a hmotnosti

e) Sa hodí k účelu, ktorý uvýdzame

f) Sa hodí k účelu ku ktoréme sa obvykle používa

g) Nemá právne vady, t.j. k tovaru nemá majetkové práva 3. osoba a tovar je vybavený dokumentami a dokladmi potrebnými pre riadne používanie tovaru

Za vadu tovaru, bude tiež považovaná situácia, kedy predávajúci dodá kupujúcemu iný tovar než aký bol ohodnutý.

Predávajúci neposkytuje na tovar záruku za akosť, v zmylse § 429 Zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníku v znení neskorších predpisov (ďalej len „obchodný zákonník“).

1.2. Nie je možné považovať za vadu rozdielnosť odtieňov farieb v skutočnosti a na elektronických zobrazovacích zariadeniach

2. PRÁVA KUPUJÚCEHO Z VÁD TOVARU

2.1. Práva kupujúceho z vád tovaru sa riadia ustanoveniami § 422 až § 428 Obchodného zákonniku.

2.2. Predávajúci zodpovedá výhradne za vady, ktoré ma tovar v okamihu, keď prechádza nebezpečenstvo škody na tovare na kupujúceho, aj keď sa vada stane zjavnou až po tomto čase.

2.3. Kupujúci je povinný prezrieť tovar podľa možnosti čo najskôr po prechode nebezpečenstva škody na tovare, pričom sa prihliadne na povahu tovaru. Ak kupujúci tovar neprezie alebo nezariadi, aby sa prezrel v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare, môže uplatniť nároky z vád zistiteľných pri tejto prehliadke, len keď preukáže, že tieto vady mal tovar už v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare.

2.4. Kupujúci je pri zistení vady povinný podať o vade správu predávajúcemu bez zbytočného odkladu potom čo vadu zistil, alebo vadu zistiť mohol, vždy však najneskôr do 2 rokov od dodania tovaru.

2.5. Ak je dodaním tovaru s vadami porušená zmluva podstatným spôsobom, môže kupujúci požadovať:

a) odstránenie vád dodaním náhradného tovaru za vadný tovar

b) dodanie chýbajúceho tovaru

c) odstránenie právnych vád

d) odstránenie vád opravou tovaru, ak sú vady opraviteľné

e) primeranú zľavu z kúpnej ceny

f)  odstúpiť od zmluvy.

2.6.  Ak je dodaním tovaru s vadami zmluva porušená nepodstatným spôsobom, môže kupujúci požadovať buď dodanie chýbajúceho tovaru a odstránenie ostatných vád tovaru alebo zľavu z kúpnej ceny.

2.7. Pri oznámení vady, je kupujúci je povinný informovať predávajúceho o zvolenom spôsobe riešenie práva z vád tovaru; inak o riešení rozhodne predávajúci. Túto voľbu je následne možné meniť výhradne po dohode s predávajúcim. Ak kupujúci považuje vadu za podstatné porušenie zmluvy, je povinný to predávajúcemu doložiť. Kupujúci berie na vedomie, že kým neuplatní svoje právo na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpi od zmluvy, predávajúci je oprávnený dodať mu chýbajúci tovar alebo odstrániť právne vady (najmä dodať chýbajúce dokumenty).

2.8. Ak kupujúci nemôže vrátiť tovar v takom istom stave ako ho prijal, nemôže žiadať výmenu tovaru alebo odstúpenie od zmluvy. To nepaltí v prípade, že:

a)  Došlo k zmene stavu v dôsledky prehliadky za účelom zistenia vady tovaru

b)  Kupujúci použil tovar ešte pre objavením vady

c) Kupujúci nespôsobil nemožnosť vrátenia tovaru v nezmenenom stave svojím konaním alebo nekonaním

d)  Kupujúci tovar predal ešte pred objavením vady, chyby alebo pozmenil tovar pri obvyklom použití; ak sa tak stalo len sčasti, vráti kupujúci predávajúcemu, čo ešte vrátiť môže, a dá mu náhradu do výšky, v ktorej mal z použitia tovaru prospech.

3. AKÉ PRÁVA Z VADNÉHO PLNENIA MÁ KUPUJÚCI

3.1. Práva z vadného plnenia kupujúcemu nepatria, ak o vade pred prevzatím veci vedel alebo vadu sám spôsobil.

3.2. Nároky z vadného plnenia sa ďalej nevzťahujú na:

a) Opotrebenie tovaru jeho obvyklým užívaním

b) Vady použité veci zodpovedajúce miere používania alebo opotrebenia, ktoré tovar mal v okamihu, keď ho kupujúci prevzal

c) Tovar predávaný za nižšiu cenu – len vo vzťahu k vade, pre ktorú bola dojednaná cena nižšia

d) Ak to vyplýva z povahy tovaru.

4. POSTUP PRI UPLATNENÍ PRÁVA Z VADNÉHO PLNENIA

4.1. Kupujúci je povinný reklamáciu u predávajúceho uplatniť bez zbytočného odkladu od zistenia vady. Pre prijímanie reklamovaného tovaru je určená kontaktná adresa predávajúceho.

4.2. Záväzný postup pri uplatnení práva z vadného plnenia:

a) Pre rýchlejšie vybavenie reklamácie môže kupujúci vopred informovať predávajúceho a to emailom alebo písomne

b) Kupujúci je povinný informovať predávajúceho o tom, aké právo z chybného plnenia si zvolil, popísať a zdokumentovať vadu, alebo ako sa prejavuje

c) Kupujúci doručí reklamovaný produkt predávajúcemu (inak ako na dobierku, takto doručený tovar predávajúci neprevezme)

d) Kupujúci je pri zasielaní tovaru predávajúcemu tento zabaliť do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu či zničeniu

e)  Kupujúci k tovaru priloží doklad o zakúpení tovaru alebo daňový doklad – faktúru, ak bola vystavená resp. iný dokumnet preukazujúci kúpu tovaru

4.3. Uplatnenie práva z vady naberá platnosť okamihom, keď bol reklamovaný tovar doručený predávajúcemu.

 

Tento Reklamačný poriadok je platný a účinný od 1.5.2024.